Future Mobility

Onderzoeksopdracht klas 2, Opdrachtgever: Team Digitale Verkenning van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en de Gezamenlijke Brandweer.

De mogelijkheden van de inzet van drones bij de brandweer zijn oneindig. Zo kunnen ze helpen bij het opsporen, monitoren en bestrijden van branden, het opsporen van chemische stoffen of het vinden van drenkelingen. Met de pilots van de regio’s Midden- en West-Brabant en Twente hebben we als brandweer ervaringen opgedaan. Inmiddels hebben we toestemming om te mogen vliegen met drones. We hebben ontheffing gekregen om dichter op mensenmenigte, boven aaneengesloten bebouwing, industrieobjecten en infrastructuur te kunnen vliegen. De piloten moeten wel goed getraind worden. De leerlingen van het Libanon maken een oefenprogramma met hindernissen om beter te leren vliegen met kleine drones. De leerlingen leren natuurlijk ook zelf vliegen met drones in de klas! Later in het schooljaar zullen onze beste leerling-piloten gaan vliegen voor de Drone Cup Finale in Tilburg.