Het Libanon Lyceum gaat door naar landelijke finale van de FIRST LEGO League.

Leerlingen van ons Technasium zijn de grote winnaars van de regionale finale van de FIRST LEGO League Rijnmond. Met het winnen van deze regiofinale hebben de kinderen een plek in de landelijke finale bemachtigd, die op 9 maart zal plaatsvinden. Meer dan 35 teams van middelbare scholen uit de regio Rijnmond kwamen vrijdag 2 februari bij elkaar in het Innovation Dock op de RDM Campus in Rotterdam, met een robot die zij zelf hebben ontworpen, gebouwd en geprogrammeerd.

De teams van het Libanon vielen meerdere keren in de prijzen: Team Quattro won de 2e prijs voor hun innovatieproject, team Duplo ontving de 1e prijs voor hun robotontwerp en team Primo werd 3e op alle onderdelen en mag daarmee door naar de grote finale.

FIRST LEGO League (FLL)
De FLL is een robotica wedstrijd die jongeren in de leeftijd van 9 t/m 15 jaar uitdaagt om de rol van Wetenschap & Technologie in de maatschappij te onderzoeken aan de hand van verschillende opdrachten met een jaarlijks wisselend thema. Met dit jaar Masterpiece als centraal thema. De deelnemers hebben de afgelopen maanden samengewerkt in teams, bedachten een probleemstelling en deden onderzoek naar een creatieve oplossing daarvan. Daarnaast hebben de kinderen met een zelfgebouwde en zelf geprogrammeerde robot meegedaan aan een robotica wedstrijd waarbij de robot diverse missies moest voltooien. De kinderen werden door een jury beoordeeld op de robotprestatie, het innovatieproject, het robotontwerp en het samenwerkingsproces. Het Libanon Lyceum werd door de jury beoordeeld als één van de beste teams en dit team vertegenwoordigt de regio Rijnmond tijdens de landelijke finale die op 9 maart zal plaatsvinden.

Op 5 april jl verscheen een stukje over het Libanon in het AD en de Ster van Kralingen

“Libanon Lyceum door naar finale FIRST LEGO League”