De brugklasleerlingen van het Technasuim Libanon Lyceum deden op 2 februari mee aan de First Lego League Regiofinale. Zij hebben de afgelopen maanden samengewerkt in teams, bedachten een probleemstelling en deden onderzoek naar een creatieve oplossing daarvan. Daarnaast hebben de kinderen met een zelfgebouwde en zelf geprogrammeerde robot meegedaan aan een robotica wedstrijd waarbij de robot diverse missies moest voltooien. De kinderen werden door een jury beoordeeld op de robotprestatie,  innovatieproject, het robotontwerp en het samenwerkingsproces. Het Libanon Lyceum werd door de jury beoordeeld als één van de beste teams en dit team vertegenwoordigt de regio Rijnmond tijdens de landelijke finale die op 9 maart zal plaatsvinden.