Twee van onze Technasium brugklassen gingen deze week naar Blijdorp om met het hoofd Projecten Rene Reusen te praten over de nieuwe opdracht. Eén klas gaat voor Amazonica een geheel nieuwe inrichting ontwerpen, met het dwergnijlpaard als hoofdbewoner.

De voormalige koepelhal waar onder andere de Zuid-Amerikaanse tropische vlinders woonden, wordt omgebouwd naar een landschap uit Centraal Afrika. Naast het dwergnijlpaard worden andere dieren toegevoegd uit hetzelfde oorspronkelijke leefgebied. De leerlingen verdiepen zich in de dieren, de planten, het klimaat, en de omgeving, en maken een nieuw ontwerp.

De andere brugklas gaat voor Blijdorp een compleet nieuwe ingang ontwerpen, waarbij de huidige parkeerplaats in de toekomst ondergronds gaat.