Elk schooljaar doen de Technasium brugklassen van het Libanon Lyceum weer mee aan een internationale techniek wedstrijd van Lego, de First Lego League. Vijf weken lang bouwen en programmeren de leerlingen in de O&O les in groepjes hun eigen robot of ontwikkelen hun eigen project.

Op  dinsdag 21 en donderdag 23 november werden in de aula de First Lego League Schoolfinales gehouden: alle robotica teams en project teams uit de O&O brugklassen presenteerden zich. Ouders en familieleden keken toe en luisterden naar de feedback van de jury, bestaande uit oudere leerlingen en oud-leerlingen. Wat was het weer spannend!  Deze week wordt bekend gemaakt welke groepen naar de Rijnmond regiofinale op 2 februari 2024 mogen gaan.