De leerlingen die de tweede Tech Hub bijeenkomst volgden maakten kennis met drones. We leerden met kleine drones vliegen, in een klaslokaal en op de gang.  Daarna maakten we verschillende obstakels waar drones doorheen moeten kunnen vliegen. Tenslotte deden we een wedstrijdje in het O&O lokaal.

De achtergrond van deze les is een technasiumproject dat binnenkort start in de 2e klas, waarbij we in opdracht van de Brandweer en de ANWB drones-piloten beter willen leren opleiden om specifieke missies uit te voeren, bijvoorbeeld bij calamiteiten, in het kader van Future Mobility. De beste piloten van het Libanon Lyceum gaan later dit schooljaar strijden tegen andere scholen tijdens de landelijke Drone Cup Finals.