Vlaamse topauteur bezoekt het Libanon

Lize Spit, bekend van succesvolle romans ‘Het smelt’ en ‘Ik ben er niet’, schreef in 2023 Het Boekenweekgeschenk.
Dit geschenk heeft een open einde. Dat inspireerde onze sectie Nederlands de leerlingen uit te dagen tot een schrijfwedstrijd.
Ruim tweehonderd leerlingen hebben deze handschoen opgepakt. Ze hebben ons verrast met originele wendingen, bijzondere invalshoeken, krachtige beelden en prachtige formuleringen. De eerste Libanon Verhalenwedstrijd zag het licht.
Lize Spit werd afgelopen week in een bomvolle aula geïnterviewd over haar schrijverschap, haar inspiratie en haar toekomstplannen. Ook hebben we de winnaars van de schrijfwedstrijd bekend gemaakt: Paula Ton uit V3A won in de categorie klas 3-4 en Duco Schrijvers uit V5A in de categorie klas 5-6. Wat mooi om te zien dat we zo veel talent in huis hebben.
Wat de sectie Nederlands betreft is een nieuwe traditie geboren!

Eén van de winnaars van de schrijfwedstrijd, Paula Ton, vergezeld door vriendinnen  en Lize Spit.