Brugklaskamp – verslag van een leerling

Die maandag werd ik wakker om ongeveer 6.00 uur ’s ochtends. Ik kon eigenlijk niet meer wachten, maar bleef toch nog maar in mijn bed liggen. Toen ik uiteindelijk in de bus zat en we onderweg waren, voelde het als een soort waas. Ik was eindelijk onderweg!!

Toen we aankwamen gingen we lunchen, de tenten inrichten en spellen doen. Alles was compleet anders dan ik had verwacht, maar het was superleuk. Toen we op een gegeven moment levend stratego gingen doen in het bos en we op de grond zaten toen we uitleg kregen deed ik een verschrikkelijke ontdekking! Er zaten daar heel veel terrormuggen!!! Ik heb heel vaak op mijn benen geslagen als ik muggen voelden prikken, waardoor de docent mij een beetje raar aankeek, hehe… oepsie. Toen na het avondeten ontdekten we gekromde vorken en omgebogen lepels.

Na het avondeten had ik een energiestorm maar daarna was ik de rest van de avond helemaal op. Na een korte nacht hebben we ontbeten en daarna gingen we een spellencaroussel doen. De eerste ronde was voor mij wandelen met een soort speurtocht. We waren al heel snel klaar, dus toen ging ik voetballen met de jongens die ik niet kende. Ik maakte een bepaalde actie die ze niet zagen aankomen, waardoor iemand uitgleed in het zand. Ik zou graag willen zeggen dat ik bezorgd vroeg: ‘gaat het?’ maar ik lag in een deuk van het lachen, waardoor het meer klinkt als: ‘hihi, gaahaa hethehehe? Oepsie!

Daarna had ik een ronde voetbal en arrowbattle en daarna lasergamen en slagbal. Na het avondeten hadden we het feest: Sensation White! Ik was volledig in het wit gekleed. Ik vond het heel leuk.

Ik heb een superleuk kamp gehad en met al mijn vriendinnen. Heel erg bedankt daarvoor VX1H en alle docenten! Dit kamp ga ik niet meer vergeten!

Een van onze leerlingen uit VX1H