Schrijversdag 2024

Schrijversdag(en) op het Libanon weer een groot succes!

Ook dit jaar bezochten Nederlandse jeugdboekenauteurs alle klassen van de onderbouw van onze school. Alle leerlingen waren goed voorbereid. Ze lazen samen met hun docent de boeken van de bezoekende auteurs en bereidden het bezoek met speciale opdrachten voor.

Onze school hecht zeer veel waarde aan deze bezoeken, het is een onderdeel van een stimulerend leesbeleid. De gesprekken tussen de auteurs en de leerlingen zijn inspirerend, nieuwsgierig- makend en motiveren de leerlingen om nog meer van deze auteurs te lezen.

Deze bezoeken zijn mede mogelijk door een bijdrage van de SOLL (Stichting Ondersteuning Libanon Lyceum).

Voor de bovenbouw staat binnenkort een bezoek gepland door Lize Spit, schrijfster van het Boekenweekgeschenk 2024. Op basis van dit boek, schreven de docenten bovenbouw van de sectie Nederlands een schrijfwedstrijd uit onder leerlingen. De winnende verhalen worden op de dag van het bezoek, 10 april, bekendgemaakt.

Anna Woltz

Mel Wallis de Vries