Introductieweek brugklassen

Afgelopen woensdag 23 augustus begonnen voor HV1F de driedaagse introductiedagen. Met als doel elkaar beter leren kennen. 1F trapte woensdag af met een mentorles. Tijdens de les werd het dagrooster verteld en wat regels zijn waaraan de leerlingen zich moeten houden.

Om 09.20 uur vertrokken de leerlingen naar HOV. Daar kregen ze hun eerste sportles in een vorm van een voetbalclinic. Hierbij leerden de leerlingen al samenwerken en incasseren. Na de actieve les gingen de leerlingen terug en hadden ze even pauze. Na de pauze gingen de leerlingen weer op pad met een speurtocht om de school. Dit om de omgeving beter te leren kennen en om de plekken die belangrijk zijn in hun eerste schooljaar alvast gezien te hebben (denk aan bijv. sporthal Kralingen).

Op donderdag 25 augustus begonnen de leerlingen van 1F met de opstart in hun lokaal. Hier kregen ze te horen wat de dag zou brengen. Om 08.45 uur kregen de leerlingen een clinic social media. Hier werd verteld hoe belangrijk het is om verschillende wachtwoorden te hebben en waar ze aan zouden moeten voldoen. De leerlingen kregen ook een inkijk hoe je moet omgaan met foto’s, video’s en dat je die niet zomaar moet doorsturen. Na deze boeiende les kreeg de klas de taak om zo mooi mogelijk te schitteren op de schoolfoto! Om vervolgens de dag af te sluiten in de klas zodat ze daarna konden uitrusten na alle nieuwe belevingen.

Op vrijdag 26 augustus begonnen de leerlingen weer fris en fruitig aan hun laatste introductiedag. Nadat ze in de ochtend het dagprogramma hadden doorgenomen werden de leerlingen verdeeld in groepjes. Om vervolgens een workshop te krijgen die ze zelf hebben gekozen. Doel van de workshop was kennismaken en elkaar ontmoeten van elkaar via culturele activiteiten. Hierbij gingen de leerlingen 1,5 uur aan de slag om het vervolgens te presenteren aan de andere leerlingen. Ze sloten de dag en introductiedagen af met een ijsje van de ijskar Doppio.