Op 19 juni vond de finale plaats van het Feyenoord-project, waarin twee teams van Havo 2 leerlingen een gezonde snack moesten ontwikkelen voor Feyenoord. Deze snack was speciaal bedoeld voor kinderen van groep 5 tot en met groep 8. De uitdaging voor de leerlingen was om een snack te creëren die niet alleen gezond en betaalbaar was, maar ook de club Feyenoord zou vertegenwoordigen.
Het evenement kende twee prijzen: één toegekend door het publiek en één door een vakjury. Hoewel onze leerlingen geen prijs wonnen, was de feedback van de vakjury lovend. Ze prezen de leerlingen om hun intelligentie en creativiteit en benadrukten dat alle gestelde vragen door de teams uitstekend werden beantwoord.
Onze leerlingen vonden het een waardevolle en leerzame ervaring om aan het project deel te nemen. Ze hebben niet alleen geleerd over gezonde voeding en budgettering, maar ook over teamwork en het vertegenwoordigen van een merk. De positieve reacties van zowel de vakjury als het publiek waren een enorme stimulans voor hun verdere ontwikkeling.
Ondanks het feit dat we geen prijs hebben gewonnen, kijken de leerlingen en begeleiders terug op een zeer geslaagd en inspirerend project. Het was een fantastische gelegenheid om creativiteit en praktische vaardigheden te combineren, en we zijn trots op de prestaties van onze leerlingen.